2019.05.14

Fő úticélok: Nagyvárad, Kolozsvár, Magyarlóna
Tervezett program: városnézés Nagyváradon, Kolozsváron
Időjárás: esős, borongós, felhős

Második napunkat az összepakolással kezdtük, majd  reggelit követően bepakoltunk a buszba és elkezdtük a városnézést Nagyváradon. Osztályunkat ezúttal sem hagyták cserben a nagyváradi diákok akik végig kísérték a csoportot, és ők is részt vettek a város bemutatásában. Az első megállónk a Nagyváradi Római Katolikus Székesegyház volt, amit megcsodáltunk majd egy meredek lépcsősor vezetett a múzeum részbe, ahol többek között aranyozott, drágaköves ereklyéket és a Szent László hermát tekinthettük meg. Ezután elindultunk a belvárosba, ahol a leghíresebb épületeket megtekintve, némi szabadidőt kaptunk, hogy még jobban felfedezhessük a város azon részeit, amelyek felkeltették az érdeklődésünket. Megnéztük a városházát, a várat és az ámulatbajtő Fekete Sas Szállót is. A szabadidőt követően elbúcsúztunk a nagyváradi diákoktól és szomorú szívvel hagytuk el a várost. Kolozsvár felé vettük az irányt ezután. Többórás utunk végigvezetett minket Erdély gyönyörű részein, majd megérkeztünk Kolozsvárra. Az esős idő miatt itt egy buszos városnézést tartottunk, majd szabadidőt kaptunk a belvárosban. Itt lehetőségünk nyílt megtekinteni Mátyás király szülőházát és szobrát illetve a Szent Mihály-templomot is. A várost bejárva, bebizonyosodott, hogy ez a város is gyönyörű és még a szomorú időjárás se tette szürkévé a várost. A városnézés után tovább mentünk Magyarlónára, a szállásunkra. Itt a fiúk és a lányok külön házba kerültek elszállásolásra. A szobák birtokbavétele után elérkezett a vacsora, ahol igazi erdélyi ízekkel ismerkedhettünk meg a vendégszerető házigazdák jóvoltából. A kiadós vacsorát követően mindenki szabadon tölthette el az estéjét. De az biztos, hogy szükség volt a pihenésre, mert a  már fáradt társaság a harmadik napon igazi kirándulónapnak nézett elébe.