2019.05.13

Hétfő:

Fő úticélok: Székesfehérvár àNagyvárad
Tervezett programok: utazás, Szent László Líceum megtekintése, szállás elfoglalása
Időjárás: kellemes tavaszi napos idő, széllel

Osztályunk nagy várakozással tekintett a Határtalanul program második részére, amikor mi látogattuk meg a nagyváradi líceum diákjait és Erdély csodálatos kincseit. Május 13-án a reggeli órákban már gyülekeztek a bőröndös diákok az iskola melletti buszmegállónál, ahonnan 7 órakor kigördült a busz, amely a messzi Erdélybe vitt minket. Az országot végig szelve, kisebb pihenőket tartva, és buszos városnézések után átkeltünk a határon és kis utazás után megérkeztünk Nagyváradra. A Kanonok-soron tett le minket a busz 15 óra után, ahol a nagyváradi diákok már nagyon vártak minket. Itt megtekintettünk egy hatalmas és gyönyörű templomot. Majd rövid sétát téve megérkeztünk a Szent László Líceumba. Itt köszöntött minket az igazgatónő, illetve néhány tanárnő. Megtekinthettünk egy prezentációt a városról és az intézményről, sőt a diákok által sütött sütemények  is vártak ránk. Az iskolát végig járva megláttuk, hogy milyen hatalmas és színes iskolába látogattunk el. Hallhattunk az iskola alapítójáról, megtekinthettük a róla készült emlékszobát, a hatalmas sportcsarnokot és a kis halastavat is. Ezután a diákok visszakísértek minket a buszhoz és elindultunk a szállás felé, végig szelve Nagyvárad utcáit. A szobák elfoglalása után következett a vacsora, majd mindenki szabadon választhatott az esti programját illetően.